Het algemeen bestuur van de Modulaire Gemeenschappelijke Regeling Regio Rijk van Nijmegen bestaat uit 15 leden, de voorzitter inbegrepen. Dit zijn leden van de colleges van burgemeester en wethouders van de deelnemende gemeenten. Zij worden benoemd door de gemeenteraden in de regio. De vertegenwoordigers van een gemeente in het algemeen bestuur zijn aanspreekbaar op en verantwoording verschuldigd aan hun raad over het doen en laten van de MGR. Deze regeling verplicht het algemeen bestuur de gemeenteraden alle informatie te geven die nodig is voor de beoordeling van het huidige en toekomstige beleid. Dit is dan ook één van de meest directe manieren waarop raden in de regio kunnen sturen op het functioneren van de MGR.
Openbaarheid
Het algemeen bestuur vergadert in het openbaar, tenzij anders wordt besloten. De agenda en stukken van het algemeen bestuur zijn openbaar en worden voorafgaand aan de vergaderingen gepubliceerd. Deze stukken kunt u hier vinden. Hier vindt u ook de datum, tijdstip en locatie van de vergadering. Van elke vergadering wordt een besluitenlijst gemaakt die wordt gepubliceerd.